Próbálja ki!
Tanácsokat kérek

TANÁCSOK

Az elhatározás

Szinte minden cégvezetőben felmerül a kérdés: Miért pont egy hűséprogramra lenne szükségem? A válasz egyszerű, csak mérlegelnie kell az alábbi kérdéseket:

Szeretné üzlete forgalmát növelni?
Szeretné a meglévő vásárlóit megtartani?
Szeretne új vásárlókat?
Szeretné vásárlói elégedettségét növelni?

Ha bármelyik kérdésre „Igen” a válasz, akkor Önnek célszerű egy saját hűségprogramot kialakítania, hiszen annak célja a forgalom növelése, a vásárlók megtartása, új ügyfelek megszerzése és a márkaépítés.

A rendszer kialakítása

A legelterjedtebb hűségprogram a pontgyűjtő program, ilyen például a Shell Smart és a Supershop. Lényege, hogy a vásárlók a vásárlásaikért pontokat kapnak, amiket később beválthatnak termékekre vagy szolgáltatásokra. A kedvezményrendszert Önnek kell kialakítania üzletpolitikája és egyedi elképzelései alapján, mi csak javaslatokat teszünk eddigi tapasztalataink felhasználásával és biztosítjuk a kor legfejlettebb technológiai megoldásait.

Kártyaigénylés

Törzsvásárlói kártyát a vállalkozások általában térítésmentesen adnak ügyfeleiknek, de előfordulhatnak olyan üzleti modellek is, amelyekben térítés ellenében kaphatnak a vásárlók kedvezménykártyát. Ilyen megoldás, amikor egy egyszeri (pl. 10.000 Ft feletti) vásárláshoz kötik a kártyaadást, vagy előfordulhat az is, hogy térítés ellenében kaphat valaki klubkártyát. Utóbbi általában a komolyabb (akár 20 – 30%) kedvezményt biztosító kártyarendszerekre jellemző.

Pontok értéke

Gondosan ki kell kalkulálni a jutalompont és a vásárlás értékének arányát, mert menet közben azon változtatni nem lehet, ellenkező esetben a vásárló bizalma csökkenni fog az üzlet iránt. A leggyakrabban alkalmazott kedvezményfajta a 100 forintonként 1 pont, valamint a vásárolt összeg valahány százaléka (általában 1-5).

Pontok beváltása

Az összegyűjtött pontok beváltása a legtöbb esetben levásárlással, vagy pontokban meghatározott értékű ajándékok (termékek, szolgáltatások) igénybevételével valósul meg. Az üzletek pontbeváltás esetén általában a pontértékben meghatározott terméket/szolgáltatást, vagy az 1 pont = 1 Ft szisztémát alkalmazzák.

Beváltható termékek és szolgáltatások

Oda kell figyelni, hogy a beváltható termék, vagy szolgáltatás az üzletnek ne kerüljön sokba, viszont a vásárlóknak egy megszerzendő értéket jelentsen. Ezek ne legyenek nagyon nehezen elérhetők a vásárlók számára, mert nem fognak elég motivációt érezni azok megszerzésére.

Jutalompontok

Adjunk jutalompontokat olyanokért is, amik nem kapcsolódnak vásárláshoz (pl. regisztráció, vásárló születésnapja, cég születésnapja, egyéb események), mert ezzel is növeljük ügyfeleink elégedettségét és hamarabb be fognak térni üzletünkbe.

Alacsony hatékonyságú kártyarendszerek

Gyakran találkozunk olyan kártyákkal, amiket klubkártyának hívnak, de nincsen mögöttük semmilyen kedvezmény, vagy rendszer. Az a cég, aki csak azért gyárttat klubkártyát, hogy legyen (mert másnak is van stb.) és nem hajlandó gondolkodni a saját törzsvásárlói hűségének megjutalmazásán, az költse az erre szánt pénzt inkább valami másra. Egy jól működő hűségprogram folyamatos törődést igényel.

Egyszerűség és átláthatóság

Megfelelően kidolgozott, egyszerű és átlátható kedvezményrendszert kell kialakítani, mert ha az akció túl bonyolult, akkor a vevők nem szívesen fognak foglalkozni vele.

Kommunikáció

A megtervezett programot egy megfelelő kommunikációs csatornán el is kell juttatni a fogyasztókhoz. Gyakori megoldás, hogy a némi ösztönző jutalomponttal feltöltött kártyákat, egy jól megfogalmazott DM levél kíséretében, postai levélben juttatják el a vállalkozások törzsvásárlóihoz. A levélben kérjük meg vásárlóinkat, hogy kártya aktiválásához fáradjanak be valamelyik üzletünkbe. Ezzel biztosra vehetjük, hogy valamennyi pénzt el is fog költeni nálunk.

Ajándékkártya

Majdnem minden üzletben lehet vásárolni valamilyen formában ajándékutalványokat, vásárlási utalványokat. Az ePontOK rendszerében mindössze egy üres kártyát kell felvennünk a rendszerbe, elnevezzük ajándékkártyának, majd felírjuk az elkölthető pontösszeget és eljuttatjuk a vásárlóhoz. Adott esetben a törzsvásárló saját kártyája is lehet ajándékkártya, ez esetben a „Pontajándékozás” funkció segítségével felírjuk a kívánt pontmennyiséget.

Társkártya

Ügyfeleinek biztosíthat lehetőséget társkártyák vásárlására, mely kártyákkal egy már meglévő törzsvásárló egyenlegét növelhetik hatványozottan.

Nyereményjáték

Az ePontOK rendszerével könnyedén szervezhetünk nyereményjátékot is, amely megfelelő eszköz egy cég termékeinek és szolgáltatásainak népszerűsítésére.

Megtérülés

A 4.900 Ft-tól 19.900 Ft-ig terjedő havidíj első pillantásra soknak tűnhet, de ha kiszámoljuk, hogy egy vásárlóra mennyit kell költeni, akkor a következő összegek jönnek ki:

100 vásárló esetén 49 Ft
500 vásárló esetén 20 Ft
1.000 vásárló esetén 15 Ft

Ugye, hogy így már nem is olyan sok? Számításaink szerint a rendszer fenntartási díjának kitermeléséhez bőven elegendő a törzsvásárlók 10%-ának havi egyszeri, 1.000 Ft körüli költése az üzletben. A valóságban azonban sokkal nagyobb részük fog rendszeres időközönként visszatérni, ha jól felépítjük az ösztönző rendszerünket.

webwes pontgyűjtő rendszer online, internetes törzsvásárlói rendszer hűségpontok, pontgyűjtő rendszer hűségpontok, pontgyűjtő rendszer hűségpontok, pontgyűjtő rendszer hűségpontok, pontgyűjtő rendszer